Учителі й батьки підтримують сексуальну освіту

Переважна більшість батьків та вчителів позитивно ставляться до неформальної комплексної сексуальної освіти в родині та на позашкільних заходах.

Про це йдеться у результатах дослідження «Обізнаність та ставлення спільноти вчителів до комплексної сексуальної освіти», що проводилося аналітичним центром Cedos у партнерстві з Дослідницькою агенцією Info Sapiens.

Згідно з результатами дослідження, майже 84% батьків та вчителів вважають, що в школах має бути сексуальна освіта. Ці дані підкріплюються тим, що батьки не впевнені у своїх знаннях і не завжди готові обговорювати це зі своїми дітьми.

Крім того, більшість батьків та вчителів позитивно ставляться до неформальної комплексної сексуальної освіти в родині та на позашкільних заходах.

Думку про те, що сексуальну освіту має забезпечувати родина, у якій виховується дитина, підтримують 89% батьків та 92% вчителів.

Водночас значно менше батьків (48%) позитивно ставляться до участі їхньої дитини у відповідних неформальних заходах поза школою, наприклад, у тренінгах, лекціях, онлайн-курсах.

Щодо вчителів, то вони переважно позитивно оцінюють свою готовність до реалізації сексуальної освіти в школах – близько 40% впевнені у власних знаннях. Проте ситуація з готовністю дещо відрізняється, в опитуванні та на фокус-групових дискусіях деякі з педагогів транслювали стереотипи та міфи.

Зокрема, 62% опитаних учителів переконані, що дівчата, які носять короткий одяг та макіяж, цим спонукають хлопців до активних залицянь, що аборти мають бути заборонені в Україні – 33%, негетеросексуальна орієнтація потребує лікування – 36%, а діти з ВІЛ не мають вчитися разом з іншими дітьми – 19%.

При цьому 91% вчителів мають запити щодо власної підготовки, супровідних матеріалів та підтримки з боку Міністерства освіти й інших учасників освітнього процесу.

Також результати дослідження показали, щоб батьки могли взяти на себе одну з провідних ролей у сексуальній освіті для власної дитини, вони потребують навчання для себе, консультацій від експертів, інформаційних матеріалів.

“Для розвитку формальної сексуальної освіти та підтримки вчителів потрібні масштабні системні зміни. Зокрема це стосується визнання комплексної сексуальної освіти: введення цього поняття в освітнє середовище, допомоги педагогам із матеріалами для проведення відповідних занять та їх доповнення темами відповідно до міжнародних рекомендацій”, – наголошують автори дослідження.

Опитування відбувалося у грудні 2019 – червні 2020 і охоплювало усю країну, окрім тимчасово окупованих територій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *